Keywords results
Search result based on key: Digitalisering
Digitalisering van het notariaat
Sinds 1 augustus 2021 was het al mogelijk om de oprichting van een vennootschap (of een andere rechtspersoon) volledig digitaal en op afstand te laten verlopen. Een tussenkomst van de notaris is nog steeds vereist, maar de partijen kunnen gewoon via een videoconferentie verschijnen.
COVID-19 en de digitalisering van de algemene vergadering van vennootschappen en (i)vzw’s: het vervolg
COVID-19 bemoeilijkte de organisatie van de algemene vergadering. Ontdek de digitale oplossingen en de bepalingen waarmee rekening moet worden gehouden.
Aankoop onroerend goed via mail nu wettelijk verankerd
Kunnen partijen een vastgoedovereenkomst sluiten via e-mail? Neen, oordeelde het hof van beroep van Antwerpen in het arrest van 19 december 2016. Het hof besloot dat een verkoopovereenkomst van een onroerend goed gesloten via e-mail geen enkele juridische waarde heeft, zelfs niet als begin van bewijs.
Het Koninklijk Besluit van 7 december 2016: Dematerialisering van huurcontracten
Zoals altijd begint men het nieuwe jaar met goede voornemens. Zo moet ook de FOD Financiën gedacht hebben bij de lancering op 1 januari 2017 van de registratiemogelijkheid voor onderhandse huurovereenkomsten via de MyRent-Software.
“Aankoop onroerend goed bevestigen via mail blijft mogelijk, mits voldoening publiciteitsvereisten”
Kan de aankoop van een onroerend goed via e-mail worden gesloten?
Na dematerialisering huurcontracten nu ook digitalisering faillissementsdossier
Vanaf 1 april 2017 wordt het startschot gegeven voor het nieuwe digitaal platform “Centraal Register Solvabiliteit” (Regsol).